Bangkok has me now - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nieke Naalden - WaarBenJij.nu Bangkok has me now - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nieke Naalden - WaarBenJij.nu

Bangkok has me now

Door: Nieke Naalden

Blijf op de hoogte en volg Nieke

26 Februari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daar land je dan in de ochtend en meteen krijg je de kans om je broer te knuffelen die je al lange tijd niet gezien hebt, heerlijk. Naar buiten en je stapt in de 34 graden en een complete chaos, we gaan beginnen. De vlucht was goed te doen op het feit na dat er iemand in het vliegtuig zat die op een absurd harde en dramatische manier moest hoesten, achter mij, om de vijf minuten, voor 10 uur lang. Maar Bangkok maakte alles meteen goed.



We verbleven voor twee nachten in een hotel op Khao San Road (een heel bekend straatje voor backpackers). Afgelopen zomer ben ik in China geweest (naar mijn andere broer) en ik vond Thailand erg veel op China lijken. De chaos, de menigte, de drukke straatjes en de ontelbare kraampjes die op elkaar gepropt zijn. In China kon ik bijna niet over straat lopen vanwege mijn uiterlijk, maar in Bangkok voelde het alsof ik door Europa liep. Enorm veel backpackers, toeristen en heel veel westerse mensen.



Het nachtleven in Bangkok is iets wat ik niet snel zal vergeten. Daarbij komt nu ook het volgende hoofdstuk: introducing Pino. Zoals in vele landen zijn er enorm veel straatverkopers die je van alles aan proberen te smeren. Jeroen (mijn broer) en ik hebben hierbij de beste aankoop ooit gedaan: Pino. Dag twee in Bangkok zijn we cultuur gaan snuiven en hebben we een selfie-tour gedaan met Pino, hierbij dus het resultaaat:

Selfie-tour with Pino





Na dit geweldige avontuur zijn we de volgende ochtend om 8 in de bus gestapt naar Cambodja. De busreis liep iets anders dan gepland want ik werd aardig ziek. Overgeven en allerlei andere ‘backpack kwaaltjes’. Dit had natuurlijk te maken met de jetlag, drank, 1 uur slaap en als ik ergens niet tegen kan dan is het aan de linker kant van de weg rijden… Maargoed na 6 verschrikkelijke uren kwamen we op de grens aan en heeft Jeroen tabletjes kunnen scoren waar zo’n beetje alle medicijnen door elkaar in zitten. Binnen 10 minuten voelde ik me weer topfit en dat allemaal voor 3 kwartjes.



Meteen vanaf de grens was Cambodja totaal anders dan Thailand. Je beland ineens in een echt derdewereldland en zoals Jeroen al had beschreven loopt Cambodja gemiddeld zo’n 20 jaar achter op Thailand. We kwamen laat op de middag aan en zijn meteen naar het huis van Jeroen en Nancy gegaan. Later in de avond heb ik de wijnbar kunnen zien die ze hier geopend hebben Pinot Divino en het is echt heel leuk om te zien wat ze hier voor leven opgebouwd hebben en neer hebben gezet.



Op dit moment zit ik in de wijnbar even te relaxen en ga ik zo op pad om een fiets te kopen. Daarna kan ik Siem Reap zelf met de fiets bekijken en hopelijk mezelf wat wegwijs maken (alhoewel dat niet meevalt hier).



Jullie zijn hopelijk weer even op de hoogte van mijn leven op dit moment en ik weet zeker dat er snel weer leuke verhalen aan komen!



Bangkok you were amazing and i’ll be back! Cambodia i’m ready to explore!



Liefs,

Nieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Nieke

Actief sinds 09 Maart 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 2280

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 30 November -0001

De eerste reis

Landen bezocht: